18 APRIL 2010

Gårdagen var rätt ok, även fast man långt ifrån är pepp. Tack alla som var med och förgyllde den dåe, och tack som fan till dig - spriten!!



Fem dagar kvar.. Fem dagar tills jag ska säga mitt sista hejdå till dig, älskade mamma.

Jag drömmer om dig varje natt. Alla möjliga drömmar och du är så vacker. Du ser ut som du en gång i tiden gjorde och du är precis den du alltid varit, världens bästa och underbaraste.

Vi satt och pratade om gamla minnen vi hade med dig igår och mitt i tårarna kom det många leendén också. Du hade en positiv och glad inställning till allt som verkligen smittade av sig. Spelar ingen roll om man hade världens dåligaste dag så försvann det så fort man kom in till dig. Ditt leende spred sig över hela lägenheten och man mådde bra igen.

Dina sista leendén under din sista tid var dom som var vackrast. När jag tänker tillbaka på hur vi alla satt och skämtade och skrattade på under tiden även fast du mådde dåligt och hade så otroligt ont så blir jag helt varm inombords, för du tappade aldrig hoppet och du tappade aldrig humöret. Visst att du kanske hade svackor, men vem har inte det liksom? Du slutade aldrig le och du slutade aldrig skratta och det är det viktigaste. Till och med när du hade gått bort så hade du ett leendé på läpparna och det var så fint.

Ditt leende var mitt bästa.


Återigen så är verklighetsuppfattningen otroligt skev. För att vara väl medveten om det ena sekunden till att bli förbannad och totalt okontrollerad andra och helt och hållet bli tvungen att intala sig själv att det har hänt.


Älskade älskade lilla mamma. Snälla stanna vid min sida så länge jag lever. Hjälp mig på vägen in i framtiden och sluta aldrig hälsa på i mina drömmar.

Jag ska bära med mig ditt leendé så länge jag lever, jag ska bära med mig minnet av dig på vägen in i framtiden och jag ska aldrig någonsin sluta drömma om dig. Aldrig.


Jag älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0