Life on a chain

Pete Yorn – Strange Condition


Igår var en otroligt skön dag, den skönaste på länge faktiskt.

Åkte upp till mamma på förmiddagen och för första gången sen begravningen i stort sätt så sken solen. Rensade och grejade på en massa och däremellan träffade vi på några äckliga incidenter. Bla tretton (ungefärlig summa) spindlar med ägg under magarna, kanske hur äckligt som helst. Tavlan jag lämnade förra året var även helt larväten och bakpå hade myrorna samt larvernas drottning byggt bo så det blev till att slänga den och även alla kläder vi bar under tillfället.

Var nog bland dom äckligaste händelserna på väääldigt länge.
Men, bort med gammalt in med nytt?


La oss sedan i slänten vid minneslunden och picknickade lite. Höll även på att slumra till en sväng där liggandes i solen som gassade.

Där låg vi, tysta, i säkert en timme och remenissade i vårat eget sinne.
Satte en bukett till dig och tände ett ljus, pratade lite med dig sedan åkte vi hemöver efter en vistelse på över tre timmar.

Det kändes så bra.


Efteråt åkte vi hem till pappa och hämtade min tv samt bröllopskistan. Åkte hemöver och väl hemma blev det storstädning deluxe samt möblering vilket jag knappt hunnit då jag jobbat som en dåre. Så nu känns det som att man har det mesta på plats och det är så mysigt här så jag knappt vill lämna lägan!

Käkade bigboy och smällde en hel del godis under kvällen och somnade sedan till tvn.

Vaknade upp till stormvarningen som råder i Sundsvall och började tvätta (vilket ni som känner mig vet att jag fuuuullkomligt äälskar!!) och jag blev sjukligt lycklig när jag kom ner och såg hur det var. Tre freakin' maskiner, torkskåp, torktumlare samt torkrum?! I'm in heaven.

Nu väntar jag på att det sista ska bli torrt så ska jag bädda rent i sängen, göra mig klar och åka ut till Birsta med Vilma. Ska göra ett besök på H&M för jag har nämligen fått presentcheckar på 1150:-, chachiing!


Ledig kväll ikväll med, inga egentliga planer. Tar det som det kommer. Kanske hänger med Vilma på grillfest eller så åker jag upp till Granloholm på en annan grillning.

Life is good

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0