29 APRIL 2010

Nu har det snart gått en vecka sedan vi begravde dig. Det är helt sjukt. Det känns inte som det. Snarare som att vi skulle begrava dig imorgon. Och även fast det nu är 26 dagar sedan du gick bort så känns mornarna exakt lika förjävliga, tårarna fortsätter rinna & hjärnan och hjärtat kan inte ta till sig det som hänt.

Det gör fortfarande sådär extremt ont att vakna och kliva upp ur sängen varje morgon med tungt huvud och min "braiga sömn" tog semester. Hela veckan har jag vaknat upp till och från, kallsvettig som en idiot och gråtfärdig, för att några gånger vakna snyftandes och inte kunna somna om.

Ingenting är som det någonsin varit och kommer aldrig vara och det är en känsla man känner från att man vaknar till att man går och lägger sig och däremellan då man vaknar upp då och då.



Mamma.. Jag saknar dig, varenda eviga minut. Jag vet inte vad jag ska göra utan dig. Jag kan fortfarande inte förstå det som hänt och vet inte vad jag ska göra för att det ska sjunka in. Jag är medveten om det och om inte annat så säger sorgen som smärtar inom mig det mesta. Jag vill bara att du kommer tillbaka.. Kom tillbaka och var den underbara mamman som jag växt upp med, som bara du kan vara. Varenda dag har blivit en kamp, varenda minut känns som en timme, alla leenden jag tvingar fram är just det; framtvingade.

Ord kan inte beskriva hur mycket jag älskar dig, hur mycket du har betytt för mig, pappa, jonas, nicole, pierre, kevin, rogert, alla. Du har varit allas nummer ett från dag ett och jag kommer aldrig aldrig aldrig glömma ditt stöd, din hjälp, din kärlek, din vänskap, ditt leende. Min mamma.


Jag hoppas du vet om allt det här. Att du på något sätt, vart du än nu är, kan se det. Att du fortfarande känner vår kärlek så som jag känner din kärlek. Att du aldrig någonsin glömmer oss, så som vi aldrig någonsin kommer glömma dig och att du till slut mår bra.. Älskade älskade finaste mamma.



Kommentarer
Postat av: Eva

Jag vet att du gråter gumman och

jag vet också att den smärta du

känner i ditt hjärta gör så ont

så ont att man bara vill att det

skall sluta . Du skall veta att

jag känner med dig kram hjärtat

2010-04-29 @ 15:41:16
Postat av: jennifer

jag är helt säker på att hon sitter där uppe och titta ner på er, varje dag, och ser vilka underbara barn hon har

2010-04-29 @ 18:32:12
URL: http://jennifergulliksson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0