När hände det här? Och varför sover inte jag?

Dag 1 - Presentera mig själv

Hm.. Ja.. Vart börjar jag?

Mitt fullständiga namn är Jenny (mammas val, pappas hade varit Jennie - Big diff, verkligen) Amalia (från min mormor och gammelgammel-mormor) Persson (från mamma, vann svennepriset för detta unika efternamn) och slutligen Forsström (från pappa).

Har smeknamn som Benny, Murklan, Snövit, A Whiter Shade Of Pale osv osv.

Jag är 21 år ung och fyller 22 år yngre på självaste julafton.
Jag bor i centrala Sundsvall, Tinghuset, i en tvåa med min sambo Niklas och våra två katter Gizmo och Hedwig. Nej, inte Gizmo som i Gizmo Kvack, utan Gizmo som i Gremlins. Och Hedwig från den ljuvliga ugglan i Harry Potter. That's right, jag är Harry Potter nörd i all sin ära och gråter fortfarande över tanken av att det fantastiska äventyret är slut.

Min familj består av Fem syskon varav fyra som bor i stan och varav ett är helsyskon. Min bror Jonas, som är 25 (han är det hela) Min lillasyster Nicole 17 som är jag i ett mindre och yngre format, Min ena lillebror Pierre 16 (om cirkus 3 veckor) och min ynsta lillebror Kevin Aka Kelso. Sen har jag även ett halvsyskon som bor i Skellefteå, hon heter Elin och är lika gammal som Pierre, dvs 16. Henne har jag tråkigt nog aldrig fått lära känna, utan mest snackat lite ytligt med på chatter och facebook bla. Jag hoppas dock att vi en dag får den chansen, för familj är trots allt just det, familj, och det är något jag värderar väldigt högt.

Sen har vi ju min Far då, Rickard Tolf Forsström. Jag vet, Tolf. Vad hände liksom? Visste inte ens att det namnet existerade. Anyways. Denna fräsiga hunk är 56 år gammal och kör lastbil vilket han gjort sedan jag varit liten. Minns fortfarande när man fick åka med och när man i branta uppförsbackar nästan grät sönder över att det kändes som den skulle volta bakåt medans pappa satt lugnande och försökte försäkra mig om att det inte skulle hända. Han hade rätt. Det hände aldrig. Jag kanske borde lyssna på min pappa mer, och framförallt oftare.

Och min Mor. Min fantastiska Mor, Susanne Elisabeth Persson som skulle fylla 49 nu i September. Hon finns inte med oss idag. Hon bor i himlen. Hon existerar dock alltid i mina tankar och mitt hjärta och hon hälsar på mig varje natt. Det är jag säker på.

Lite cred ska ni ha, ni har ju faktiskt lyckats någorlunda bra med alla oss skitungar.


Jag jobbar som servitris/bartender på Sundsvalls svar till Café Opera - Oscar Matsal & Bar, och har gjort sedan hösten 2007. Hade i grund och botten planer på att bli Teckenspråkstolk därav mitt val till att gå Barn & Fritid på gymnasiet (försöker jag intala mig för någon annan förklaring har jag faktiskt inte) men dom försvann lika fort som mitt extra jobb i disken kom. Men det är klart, dom ligger nog kvar och gror ändå.

Jag läser gärna och ofta böcker, lite allt möjligt, inget specifikt. Lyssnar alltid på musik, lite allt möjligt där med men mestadels rockinfluerat. Kollar gärna på filmer och tv och dricker mer än gärna vin. Umgås med vänner, mina fina underbara, ni vet ju givetvis vilka ni är.

Jag saknar folk. Jag längtar efter mycket. Jag vill ha mer. Deprimerad emellanåt. Skrattfaktor på topp när man väl får mig dit.  Blir ganska ofta missnöjd. Får det jag vill. Men det räcker ändå inte riktigt till. Kanske är jag bara kräsen, krävande. Jag vill dock inte se det som något negativt, utan mer positivt. Varför nöja sig med lite när man kan få mer?


I laugh often so I suppose I'm gonna be fine.






2010-11-23 @ 17:24:14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0