07 JUNI 2010

Första morgonen utan cigaretter (igen) och det känns förträffligt ..oroligt.

Förra gången jag slutade röka så slutade jag faktiskt riktigt fort och jag höll mig otroligt länge,för att vara jag. Det var ingen som hade kunnat tippa det tror jag, inte ens jag själv. Men som sagt, det gick förvånansvärt bra och snabbt och jag mådde bra av det och folk i min närhet tyckte ju givetvis att det var mycket bättre. Men så hände det ju lite saker i livet och jag fick ett återfall som heter duga.

Istället för att röka den mängd jag gjort tidigare började jag röka mer än någonsin och det resulterade i ca ett, ett och ett halvt paket om dagen och det mina vänner är väl ändå inte alltför hälsosamt? The main reason för att jag slutade röka första gången var ju faktiskt för mamma. Just det att det kändes så respektlöst att ställa sig och tända en cigarett inför henne som var i den situation hon var och inte bry sig om det. Det kändes fel och äckligt. Så varför började jag igen? Jo. Jag var en väldigt svag människa när jag var där jag var. Jag vet, jättedålig ursäkt, skylla på situationen och inte sig själv. Men det var faktiskt så.

En cigarett får mig att lugna ner mig som jag inte kan göra med annat. En cigarett har hållt mig sällskap genom allt som har hänt och jag har inte varit redo för att sluta. Jag har inte trott att jag har kunnat då nervtrådarna legat utanpå kroppen och inte inuti.

Men så är det ju som så att jag har hållt min mamma sällskap under dom här dagarna, sett hur hon försvunnit bit för bit (det var ju inte pga cigaretterna, men det kan ju ha varit en bidragande orsak och i vilket fall så gjorde det ju inte henne bättre) och fortsatt röka under tiden utan att fatta hur mycket jag gör med mig själv och var det inte tillräcklig anledning då så är det väl verkligen det nu?

Puckat kan tyckas att sluta röka för henne, sedan börja igen när hon mår som sämst och när cancern tar ut sin rätt och för att sedan när hon gått bort röka mer än någonsin. Men jag försöker mig iallafall på att sluta nu igen, och tar mig modet till det även fast jag kanske inte riktigt känner mig i fas med beslutet.

Det kommer gå bra.. Det kommer gå bra.. Det kommer gå bra.. Det kommer gå bra..

Och om inte annat så är det väl bäst av tre?

Kommentarer
Postat av: jennifer

det kommer nog gå bra för dig att sluta och röka, och om inte så är det värt ett försök!

2010-06-07 @ 17:53:07
URL: http://jennifergulliksson.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Jag tror att du kommer lyckas sluta röka! :)

2010-06-07 @ 19:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0