17 JULI 2010

Mja.. Vad säger man..

Dagarna fortsätter bara rulla på i vanlig ordning fast man kanske egentligen inte vill att dom gör det. Kanske att dom bara kunde stanna upp ett tag eller varför inte, ta en tillbaka till det som en gång var.

Nu har det snart gått fyra månader.
Fyra månader sedan mitt allt, min älskade mamma, lämnade mig. Fyra månader sedan mitt liv totalt vändes upp och ner. En vändning som jag var helt och hållet oförberedd på. Knappt medveten om jag ska vara ärlig.

Knappt medveten än idag..


Livet fortsätter ju givetvis även fast någon har gått bort. Även fast man vill det eller inte så kommer det fortsätta. Ingenting stannar upp för en. Ingenting. Utan dagarna rullar på i vanlig ordning även fast det kanske inte för en själv är helt vanligt.



Jag tänker inte på det lika ofta. Lika mycket. Tror jag. Eller så kanske jag gör det fast jag försöker att låta bli. När tankarna börjar snurra blir smärtan för påtaglig. Sorgen bränner i hela kroppen och jag känner min längtan större och mer än någonsin.


Fyra månader.
Det gör lika ont. Jag saknar dig lika mycket och min rädsla för att glömma dig är lika stor.
Den som sa att tiden läker alla sår ljög. Det gör den inte. Tiden gör bara så att sorgen och saknaden kan bygga sig större, växa sig starkare och till slut bli så överväldigande att man inte ens orkar andas själv.


"What doesn't kill you makes you stronger"
Eller är det så, egentligen? För just nu känner jag mig jävlig svag.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej Jenny, jag undrar om jag får länka din blogg i min? Jag har ju den lösenordsskyddad så kleti och pleti kommer inte in. ;-)



Kram Pernilla

2010-07-19 @ 22:49:04
Postat av: pinglan

Men vännen. Får man säga vännen till nån man inte känner?

Det har ju bara gått fyra ynkliga månader. Det är klart du känner dig svag. Den riktiga sorgen har väl inte kommit än... Min mamma dog när jag var 3 år. Jag är 27 nu och gråter mig fortfarande till sömns ibland! Och fortfarande bryter jag ihop som en liten 3 åring när jag är vid mammas grav.



Fast jag tror ändå att det ÄR sant, "What doesn't kill you makes you stronger". Fast det tar ju tid innan man kan bli stark igen.

2010-07-20 @ 13:49:42
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0