20 AUGUSTI 2010

Idag är en dag som skall firas. Jag vaknade nämligen upp av mig själv redan klockan nio imorse.
Är det sant? Har det hänt? Ja, det har hänt.

(Det må vara så att N väckte till mig innan han gick med färdigt kaffe så att jag redan var i ett halvt vaket skick, men det hör till en annan historia)


Idag kommer bli en bra dag. Jag känner det på mig. Att jag alltid i mina förutspåningar har fel är också en annan historia.


Lyssnar på Peter Lemarc - Håll om mig och känner mig faktiskt inte ens ledsen när tonerna klingar lugnt till tangenterna. Inte idag. För idag är en bra dag.

Vaknade faktiskt till imorse en sväng innan N hann slå upp sina ögon. Det finns en första gång för allt! Och att ligga och snegla med halvsovande ögon på det vackraste struliga hövvet och en mysgo nacke gör att man bara vill borra in sig så långt det går och ligga så en hel dag. Iallafall några minuter. Vilket jag gjorde.


Snart borde jag sättqa igång och packa. Jag i sista minuten bådar aldrig gott. Har iallafal en någorlunda hum om vad jag ska packa med. Kommer dock sluta med att jag har en hel resväska för en övernattning. Typiskt.


Idag åker vi bort. Till Gävle. För att gå på Forever Young 2010. Det enda bandet som medverkar som jag egentligen kan säga att jag lyssnar och har lyssnat på är Alphaville.


Men det kvittar egentligen.
För idag kommer bli en bra dag.






 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0